donderdag 14 maart 2013

Aandacht voor 'Art Lovers Weekend' SXM

15 - 17 maart, 2013 Art Lovers Weekend
De galeries en studios van lokale kunstenaars over het eiland zijn open voor kunstliefhebbers van heinde en verre.

Sint Maarten is het thuis voor internationaal bekende kunstenaars van ver en dichtbij; creatieve individuen die geïnspireerd worden door de natuurlijke schoonheid van het eiland, door warm zonlicht, kristal-helder water, tropische heuvels.

Tijdens de kunstroute 'Art Lovers Weekend' kun je de studio's inlopen en de kunstenaars aan het werk zien. 
Hierbij een greep uit het complete aanbod.

~~~~~~~

Het werk van Paul Elliott Thuleau. Zijn schilderijen verbeelden het eenvoudige Caribische geluk. Universeel en van voedende schoonheid. 



~~~~~~~

Norma Trimborn, geïnspireerd door de Caribbean, haar stillevens, naakten, and expressieve beelden flirten met abstractie. Een frisse, vrije stijl van schilderen.


Cuban Cigars


~~~~~~~

Lady Ruby Bute, werkt in verschillende disciplines, dichteres, verhalenverteller en kunstenaar die de schoonheid van haar eiland in heldere kleuren vangt. Door de lezers van Daily Herald in 2010 gekozen tot beste kunstenaar van het eiland.





~~~~~~~

Sir Roland Richardson, toegewijd aan de kunst van 'Plein Art' impressionisme. Hij krijgt van mij een extra ster * op mijn blog. Ik was direct verliefd op zijn werken. Ware symbolen voor de schoonheid en rijke cultuur van de Caribbean. Hij vervaardigt zijn werken op locatie, als levende onderwerpen. Hierin communiceert hij vreugdevol het natuurlijke wonder en verleden van zijn geboortegrond Sint Maarten. Zijn invalshoek dat de kunstenaar niet het subject uitzoekt, maar het subject de aandacht van de kunstenaar vraagt spreekt me aan. Een bezoek aan zijn site is echt de moeite waard! Genieten dus!








1 opmerking:

  1. Ik wist niet dat er zoveel kunstenaars op St. Maarten wonen en werken. Ik ben weg van het werk van Thuleau. Wat is dat mooi. Hij brengt me op ideeen.

    BeantwoordenVerwijderen