dinsdag 16 april 2013

Clean My Beach

Vandaag kwam het er eindelijk van. Het voornemen bestond al langer, maar bij iedere autorit richting kust constateerde ik opnieuw: 'Weer mijn rol vuilniszakken vergeten mee te nemen'. 
Dit keer dus niet! Een goed voornemen kreeg vandaag de status van een ware actie. 'Clean My Beach'. 

De aftrap, vandaag 16 april, vond plaats aan de kust, daar waar het schelpenaltaar te vinden is. Onder aan de 'Moederberg'. Het stoorde me al langer dat dat prachtige stuk kust ontsierd wordt door aangespoeld vuil, achtergelaten blikjes en ander afval, stukken hout en vooral stukken plastic. 

Ik had er zin in, mijn handen jeukten. Het leek me zo fijn na inspanning te kunnen genieten van een opgeruimd stukje natuur. En het was fijn. Het gaf me voldoening samen met Niels met een vuilniszak vol afval weer terug te keren naar huis. Een zak vol, over slechts 15 meter strandlengte. Weliswaar op een plek waar veel afval door windrichting en rotsen samengebracht wordt, maar toch...

En zo zijn er nog heel veel plekken op ons mooie eiland die een opruim-beurt verdienen. De eerste stap is gezet. Rondom het schelpen-altaar is het nu 'Beach Clean'. Bijhouden dus. 

Beach Clean

Altaar

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen