maandag 8 juli 2013

Eerbetoon

En als ik dan 's ochtends wakker word, is het bewonderen van mijn nieuwe vondst het eerste dat ik doe. 

Met deze seagift heb ik een heel speciale verbinding. Ik vond hem op een wonderlijk moment, Niels maakte hem voor me schoon in de zee (thanks lieve Niels). Uiteraard betrof het een aangespoelde of uit de zee geviste en achtergelaten schelp (American Oyster Catcher) waarin het weekdier helaas niet meer leefde. Onze visie is dat alles wat leeft in onze zee het zo waard is om bewonderd te worden maar vooral met rust gelaten te worden. Het dode weekdier hebben we aan de zee gegeven. Al snel werd het weer opgenomen in de cyclus van het wonder dat leven heet. Mooie visjes hadden er een maaltijd aan. 

Als eerbetoon aan het weekdier dat zo enorm hard heeft gewerkt aan zijn onder eigen architectuur gebouwd huis, krijgt zijn werk een speciaal plekje in ons SXM schelpenmuseum. 

 Foto's 8 juli 2013






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen