maandag 8 juli 2013

More Juveniles

En net als je denkt dat na drie jaar wonen het prachtig eiland geen verrassingen meer voor je heeft, gebeurt er wel weer iets heel bijzonders. Na het bewonderen van de gisteren gevonden prachtige Juvenile Tricornis (Vleugelhoren),werd mijn aandacht vanochtend getrokken door 'iets' dat plaatsvond op het balkon. 

Hemel, een droom?

Direct pakte ik mijn camera om dit wonder vast te leggen. Dit had ik nog niet eerder gezien. Uiterst voorzichtig sloop ik naar de aangrenzende slaapkamer, schoof de balkondeur iets opzij en stapte 'onzichtbaar' naar buiten. En alsof het voor mijn bezoek de normaalste zaak van de wereld was, bekeken we elkaar op slechts een meter afstand. Alsof ik niet bestond. Eenzelfde ervaring had ik bij de kassa van de drogisterij toen een attente cassiere aan een mannelijke voordringer vroeg: 'Is this waiting lady invisable for you?' 

Daar nam ik plaats op een van de stoelen, mijn camera in de aanslag. Tijdelijk onzichtbaar. Als dit niet afschrok, zou het me ook lukken een stukje banaan voor ze te halen. Een fruithapje. Daar houden baby's zo van. En zo geschiedde. Ik nam opnieuw plaats en al snel verscheen een derde baby-waaghals. 
Geen angst, gewoon met een onbegrensd vertrouwen op pad. De wereld verkennen is fun!

Voor mijn gevoel en idee zijn ze nog maar net uit het ei... Helemaal compleet, alles er op en er aan. Pootjes, nageltjes, oogjes, oortjes. Gekleed in een prachtig babygroen jumpertje. Vertederend spul!

En dat de jeugd elan, durf en toekomst heeft is vandaag weer eens bewezen voor mij. Wat een mooi begin van een wonderlijke dag! 
Met dank aan de dag-engelen.



















































Zou dit mammie zijn die wacht op haar kroost?
Ze lijkt zich weinig zorgen te maken over haar klimmende baby's.





Weer veilig geland! Wat een avontuur!

Video

video



David Attenborough, Green Iguana
Prachtige Documentary!


1 opmerking:

  1. Wat een verkoopster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoe reageerde die man????

    Wat een prachtige diertjes. Mooi zoals je ze beschrijft. Een kinderboek maken over de avonturen van een iguana kleuter?

    BeantwoordenVerwijderen