maandag 7 oktober 2013

Sand Biscuit / Clypeaster Rosaceus


24 september jl. schreef ik het volgende:

"Zo was er vandaag ook een heel voorzichtig briesje waardoor de hitte al beter te trotseren was. Ik had zin langs de kust te slenteren, al wist ik dat het nog geen lange wandeling kon worden. Even maar. Zeesfeer proeven. Golven horen, meeuwen zien, schelpen onder mijn voeten voelen en Emma zien dartelen. Zo bedacht, zo gedaan. 
Een beloning lag op me te wachten. Soort van 'Welcome Back Give Away' van de zee. Heb nog geen tijd gevonden uit te zoeken of het om een zee-egel soort gaat of een type zeester. Vast staat wel dat het voor een mij een nieuw type seagift betreft. Een leuker welkom had ik me niet kunnen bedenken. En dan nog twee exemplaren ook. Een intact, één gehavend maar minstens zo interessant, omdat het een doorkijk geeft naar de binnenzijde van het cadeautje bood. Leuk!"

Het gebeurt vaker dat ik een vraag even parkeer, met het vertrouwen dat het antwoord al voorhanden ligt. Het pad dient nog slechts ontsloten te worden. 
Stuitte bij het zoeken naar een specifieke mail vanochtend bij toeval (het valt me toe) op de volgende informatie. Leuk! Sea Biscuit (er lagen dus twee cookies te wachten op ons...)

Clypeaster Rosaceus (zee-egel)
Clearly visible is the beautiful star and flower patterns that grace the center of this sand dollar. Irene Brady, author, illustrater, teacher and journaled made this beautiful sketch during one of her journeys. 



Dit zijn mijn eigen foto's nogmaals:




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen