zondag 17 november 2013

Zoek en je zult vinden

Vandaag onder het lopen sloeg ik aan het 'modelleren'. Wat maakt mij tot een succesvol schelpenvindster, wat maakt mij de modelexpert? Dat modelleren deed ik eerlijk gezegd wel een beetje in het voorbijgaan, maar dat mocht de modellering-pret niet drukken.

De volgende vragen stelde ik mezelf:
'In welke staat, hoedanigheid, gesteldheid wordt mijn zoeken beloond?'
'Wat zie, hoor, voel en denk ik zoal in en buiten mezelf tijdens het zoeken?'
'Is er sprake van een meditatieve staat waarin ik loop?' 
'Staat mijn denken stil, in beweging of juist in een vertraagde stand?' 
'Is mijn bewustzijn vernauwd, of is juist sprake van non lokaal bewustzijn tijdens het zoeken?'

Ik kwam tot volgende snelle gevolgtrekkingen:
Voor een vruchtbaar vinden is sprake van een ontspannen staat bij aanvang. Ik voel me uitgerust, en voel een gezonde activiteit, een blije prikkeling over dat wat ik vinden zal. In mijn hart en handen. Ik ben tevreden over de omgeving waar ik deel van uit maak en geniet van de grootsheid van de natuur. Mijn gedachten zijn ondersteunend. Er dienen zich geen belemmerende ideeën of gedachten stromen aan. Regelmatig scan ik voor mijn geestesoog de vormen van schelpen die ik al ken en laat daarbij mijn blikveld over de grond glijden. Ik wens en fantaseer. Zelfs het onmogelijk is mogelijk. Ik denk over exotische vormen die voorkomen in de zeeën van Indonesië, Japan, Maleisië en mogelijk verdwaald zijn richting Caribbean. Ik zie een vorm, een kleur tussen onmogelijk veel vormen en een signaal van oplettendheid legt een weg af van mijn hoofd naar handen. Dan volgt de blije herkenning. 
Het gezochte ligt in mijn hand of ligt naast me als ik even uitrust. Wow, de grootste Gaza Superba die ik tot nu toe vond!


Vondst zaterdag 16 november:




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen