vrijdag 17 januari 2014

Loner





Ik maak geen deel uit van een plaag
een zwerm is mij teveel
sta vaak eenkennig aan de kant
en heb daar part nog deel
aan composities van 't groot orkest
het lokken, het gekrakeel.

Ben ik die loner aan de kust
- pas echt gemeend senang -
als ik wat heen en weer marcheer
en doelloos met gezang
van rots naar rots die zachte toon
de stilte zo graag vang?

Ik maak geen deel uit van een plaag
geen uittocht in 't verschiet
strijk uit het niets met vleugels
tonen voor een nieuw lied.


Hedy, 16 januari 2014

1 opmerking:

  1. Hallo Hedy,
    Ik keek op je blog na heel lange tijd en lees je prachtige gedichten, hoor de mooie keuzen van muziek en zie je verwondering over God`s schepping. Over bovenstaand gedicht zou ik vanwege het gekrajeek `t gekrakeel zeggen maar verzamel ze allemaal eens tot een boekje met de mooie begeleidende foto`s en laten we eens onderzoek doen wat het kost om het uit te geven. Voor deze mooie gedachten zo prachtig toevertrouwd aan het papier , daar is een markt voor, denk ik.
    Lieve groet,

    Christiaan

    BeantwoordenVerwijderen