donderdag 16 januari 2014

Shellie

Gisteren deden we aan een 'verlate' verjaardags-hiking. Niels had verlof opgenomen, ik had mezelf verlof gegeven. Zon, wind en bovenal een droge dag. Temperaturen liggen in deze januari maand rond de 25 graden. Ideaal weer voor lange slenter- en klimtochten in de natuur. 

Als ik ooit terugkeer naar Europa, zal ik werkelijk een degelijk alternatief dienen te vinden. Heb altijd van bomen en bergen gehouden, maar mijn liefde die stilaan is gegroeid voor de Caribische en Atlantische Zee kent geen gelijke. We spraken hierover gisteren tijdens onze tocht. We memoreerden Wiltshire, een gebied in United Kingdom dat we ook belopen hebben en waarvan we ook zo houden. Het zoeken naar en bezoeken van gewas-formaties, het stil turen op mysterieuze plaatsen. We dachten aan de Alpen en ons Toscaanse Italië en de Veluwse bossen waar net voor zonsondergang de meest mooie reeën zich ophouden tegen de dekking. We spraken over Jakarta waar Niels als een Formule 1 coureur met mij zijn weg door het indrukwekkende stadslandschap vond. Plaatsen op onze planeet Aarde die ik allemaal liefheb. 

Niels had zich gisteren ten doel gesteld voor mij een verjaardagscadeau te vinden. Hij mag zich inmiddels een echte 'Shellie' noemen. Doel geslaagd en hoe! Hij vond een prachtig paar. Een beeldschone juvenile op de heenweg en op een wonderlijke plaats op de terugweg een adult exemplaar. Ben ontzettend blij met dit verjaardagscadeau! Dank je wel Niels, mijn liefste 'Shellie'. 












Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen