vrijdag 7 maart 2014

Heineken Regatta en Seagifts

Heineken Regatta en Holografisch Karton

De vorige replenishment aan shellman bleek binnen een weekend verkocht. Tijd voor iets nieuws dus. Vandaag startte op Sint Maarten vanuit Simpson Bay de Heineken Regatta. Zaterdag en zondag zijn er ook nog twee courses, respectievelijk vanuit Simpson Bay en Marigot. Dit event trekt ieder jaar vele toeristen naar ons eiland. Op zee worden sportieve prestaties neergezet, aan wal wordt aangemoedigd en feest gevierd. De regatta zou wel eens voor  klandizie kunnen zorgen bij shellman.

Ik had gisteren de geest nieuwe items te maken. Vanuit Nederland heb ik destijds behoorlijk stapels 'Holografisch karton' laten verschepen. Mijn idee daarbij was aan een grote tafel in een tropische tuin met kinderen uit het basisonderwijs te gaan knutselen. We kwamen in plaats van in een vrijstaand huis te wonen op een appartement. Nee, je hoort me niet klagen, want we wonen op zee op een van de mooiste locaties van Sint Maarten, hetgeen wel betekent dat we niet over een tuin beschikken. Wel over een aantal heel fijne balkons. Het ontvangen van groepen kinderen behoort zoals we nu wonen dus niet echt tot de mogelijkheden. Bijgevolg bleef het holografisch karton met ander materiaal in de verhuisdozen staan. Opgeborgen in een van de kasten. Totdat ik eergisteren bedacht giftboxes te maken van dit leuke, vrolijke karton.

Ik ben twee dagen druk geweest met meten, knippen, snijden, vouwen, plakken, printen en strikken, maar het resultaat staat nu te wachten in een verhuisdoos. Niet om naar Nederland te verschepen hoor. Dit verhuisdoosje gaat richting Shellman. Voor zijn winkel aan zee. Ik wens hem veel aanloop toe. 

Het karton is volgens mijn inschatting te dik voor origami werk. Had anders zeker willen oefenen in het vouwen van pelikanen en suikerdiefjes.















































2 opmerkingen:

  1. Het is echt prachtig. Wat een boel werk en wat een mooi resultaat en wat een leuk idee!!!!!'Shellman moet wel heel blij zijn met jou. gelooft hij zijn ogen eigenlijk wel?????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Geri, het was heel erg leuk om te maken. Ben inderdaad twee dagen enorm druk geweest. In huis was het een puinhoop. Overal lagen knipsel, stukken lint, kartonnen repen, scharen, mesjes e.d. Niels vond het niet erg. Gisternacht wel alles opgeruimd, omdat ik niet in een rotzooi wilde opstaan. Wat betreft de Shellman... Het lijkt alsof ie zich wat opgelaten voelt, ongemakkelijk. Hij vroeg me de laatste keer; 'What do I owe you?'. Nogmaals gezegd 'Niets'. Hem verteld dat ik het leuk vind om het te maken. Geloof niet echt dat hij dat laatste begrijpt. Hij staat liever met zijn blote voeten in de zee... Heeft ie ook wel weer gelijk in ;-)

      Verwijderen