dinsdag 15 april 2014

Elina Garanca - "Habanera" Carmen

Vandaag vond ik opnieuw een nieuwsbrief van Het Concertgebouw in mijn postbus. En dat is leuk wakker worden, vertel ik je. 'Wie staan er op het program?', 'Wat mag verwacht worden?', 'Wie bedreden binnenkort weer de podia?' Even waan ik me weer in het Nederlandse leven.

Het moeten stellen zonder Levende (Klassieke) Muziek, zonder concertpodia op een eiland dat aan alle kanten swingt, is afzien. 
Ik mis het. Het toeleven naar een concert, een recital, het voorbereiden, door het op tijd bestuderen en beluisteren van materiaal en tekst. Dat kent minstens zoveel fun als het dansen van de salsa (en hier spreek ik niet uit eigen ervaring). Sint Maarten ademt zon en geeft het ritme van zeeën alom. Maar concertzalen kent Sint Maarten niet. Hoe spijtig. 

Tot een toekomstige terugkeer naar Nederland moet ik het doen met iTunes en mijn uitgebreide muziekhal die Niels op mijn Pod en Pad heeft gerangschikt. En niet op de laatste plaats, mijn meer dan fenomenale hoofdtelefoon. Zonder deze hoge noten op mijn zang, zou mijn concert des levens een armtierig program kennen. 

De nieuwsbrief van Het Concertgebouw kondigt op 6 mei a.s Elina Garanca aan. Ik had er graag bij geweest, dat feest in Amsterdam. En het weten dat ik eigenlijk niet van feestjes houd, geeft aan hoe wonderbaarlijk een concertpodium mij kan betoveren. Elina is niet alleen geestig, levendig en stralend, ze beschikt over een hemels stemgeluid. Alvast voor 6 mei a.s. mijn dankbaar Bravo, Elina!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen