woensdag 30 april 2014

Oplaadpunt en Uitlaatklep

Niet te lang lopen, niet te veel klimmen. Dat was de invullingswens voor onze vrije middag. Ons 'Midweek Mini Weekend', zoals wij de woensdag noemen. Met water, lekkere carrot cake en een tweetal handdoeken in de rugzak vonden we ons een rustig uitkijkpunt aan de Atlantische Oceaan. Geen mens in zicht. Slechts water, heuvels, vogels en een drietal para-sailers in de lucht omringden ons. 

Mijn voornemen daar aan de kust klassieke muziek te luisteren vanaf mijn iPod bleef bij een voornemen. De oortjes die ik bij het vertrek van huis had meegenomen, hadden hun beste tijd gehad. Luisteren naar zee en vogels dus. Lekker soezen. Zelfs actieve Emma, werd rustig van zoveel stilte. Mijn ervaring is dat juist daar waar niet gejaagd wordt op innerlijke rust, deze zich als tevreden stilte, moeiteloos laat ervaren. Voor ons een oplaadpunt. 

Een totaal andere wereld dan de wereld die tezelfdertijd plaatsvond in Philipsburg op de Illidge Road. Daar speelde zich de parade voor het carnaval af. Een jaarlijks terugkerend groot cultureel event voor Sint Maarten. Preventief werden vooraf oordoppen uitgedeeld. Ter voorkoming van mogelijke gehoorbeschadiging bij kinderen. 




Grand Parade Philipsburg, 2014







Grand Parade Silence de la Mer, 2014































1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke plek. Zo anders dan hier. Ik hoor de zee en de vogels. En lieve Emma, wat een leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen