zondag 15 juni 2014

Lief Blogboek ;-)

Vanmiddag een heerlijke hike-tocht gemaakt langs de Franse wateren. Daar waren we aan toe na behoorlijk wat flesjes Presidente en die onvergetelijke WK match Nederland - Spanje bij Moos, vrijdag jl. 

We verwonderen ons telkens weer dat we daar op dat overweldigend stuk Frans Sint Maarten, zo weinig mensen treffen. Ook vandaag waren we alleen in Niemandsland. Mogelijk dat de WK wedstrijd Frankrijk - Honduras de mensen uit de zon hield. Frankrijk won. 

Na vier jaar lopen vermoed je dat die tocht, inmiddels zo door en door verkend en beleefd door ons, geen verrassingen meer in petto heeft. Maar niets blijkt minder waar. Vandaag viel mijn oog vanaf de kustlijn op een lieveling, de Plumeria / Frangipani boom, hoog en heel ver weg op de toppen nabij de 'Moederberg'. Dit zicht leverde een paar fijne plaatjes op. Met mijn camera stel ik in tot op de maan, als het moet. De wit-gebloemde Plumeria pronkt daar nu als een kroonjuweel, op die heuveltop.

Niels vond vandaag zijn eerste Gaza Superba schelp en dat mag genoteerd, vanwege zijn gewilde staat onder de verzamelaars. En ik verzamelde ooit Niels en deze middag de enkele nog overgebleven 'pepertjes' van de Turks Head Cactus. Voor een tweede zaai op onze landtong bij huis. 

En Emma, Emma deed een poging tot ontsnappen. Vanaf de waterlijn trok ze een sprint, de rotsen op. Eenmaal op het pad aangekomen, nam ze de beentjes. Bijkans te vlug om opgemerkt te worden. Een soort 'Van Persie' duik naar boven. Op dat pad loopt Emma graag. Daar ruikt ze wilde verhalen van soortgenoten. Niels greep gelukkig adequaat in. Zijn geslaagde razende klim naar boven - overigens niet geheel ongevaarlijk op dat punt - voorkwam het vervolg op een iets te frivool Emma-avontuur.

 Mevrouwtje ligt as we speak uitgeteld te slapen naast mij op de bank. Bij te komen van zoveel eigen initiatief. En wij maken ons op voor woensdag a.s., ook op de bank. Dan komt Nederland uit tegen AustraliĆ«.



















2 opmerkingen:

  1. Die Emma! Zo klein en zoveel lef. Wat een prachtige omgeving. Bloemen, en die cactussen. Zo leuk beschreven. "Van Persie duik, ik zie het voor me....

    BeantwoordenVerwijderen