zaterdag 12 juli 2014

Nogmaals

Green Heron

Groen is hij niet echt, maar toch draagt deze fijne vogel de naam Green Heron (lokaal wordt hij Gaulin genoemd). Hij kreeg al eens de volle aandacht op mijn blog, maar Niels wist 'm vandaag zo mooi te fotograferen, dat ik hem voor een tweede keer in het zonnetje wil zetten. Misschien geheel tegen Gaulin's wens in, want hij jaagt meestentijds in het donker of tijdens schemertijd.

Een solitair type, Gaulin, dat houdt van gevarieerd eten (lijkt op mij), al eet ik bij voorkeur geen rauwe vis, kikkers, hagedissen en insecten. Die staan wel op zijn menu. 

Meen me te herinneren dat ik ook al verteld heb dat deze slimmerik vistechnieken gebruikt om aan zijn maal te komen. Hij laat voorwerpen in het water vallen om de visjes aan te trekken. En de mens maar denken dat hij de enige vernuftige soort op aarde is. 

En kijk maar eens goed, deze Gaulin heeft best wel een beetje een slim raven kopje. Goed te zien op de derde foto. Vind ik zelf de mooiste foto. 

Foto's van Niels








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen