zondag 11 januari 2015

Face The Future


Witte zee bonbon (gevonden 11 januari 2015)


En na 1 januari wordt het altijd weer snel 'de 15e'. Dit jaar 'een 15e' met behoorlijk wat 5-en (en naar ik hoop heel weinig zessen), want ik ga Sara zien! Eens leek het ver, ver, héél ver weg, het mogen aantikken van de 50, maar zelfs met de voet op de rem, vliegt de tijd nog uit de bocht. 

Ik ontkom er niet aan, als ik blijf in- en uitademen. 

Vooruitlopend op donderdag a.s. vandaag alvast een retrospectief-wandeling gemaakt op de rotsen van d'Anse Marcel. Voor donderdag liggen namelijk andere plannen op de plank. 

D'Anse Marcel, dat was even geleden, door drukte in verband met de terugkeer naar Nederland. Ja, die verandering ligt ook in het snelle verschiet. Het jaar 2015 brengt grote veranderingen teweeg. Ik vind het leuk, ik heb er wel zin in.

En zoals altijd zond ik ook tijdens de hike van vandaag een schelpen-wens de lucht in. Vandaag in het bijzonder, met het oog op mijn a.s. Sara-schap. De wens-schelp liet zich vinden, een kauri nog maar net aangespoeld uit zee. 

En de weg terug van deze hike had nog een toegift in petto. Ik mag zeggen, een wel unieke toegift. Daar lag zomaar in baby-formaat een Keizerlijke Helmslak. Nooit eerder gevonden daar langs de kust. Dit dikschalig horentje, dat overigens op een witte chocolade bonbon lijkt en zichtbaar al langere tijd aan wal lag te niksen, draagt alle kenmerken van een kleine Keizer: 
De kleine knobbels, een pril zichtbaar eelt laagje, tandplooitjes en het buitenlipje. Compleet. Een verjaars-bonbon! Ik laat 'm nog even liggen tot donderdag...





1 opmerking:

  1. Wat een wereldfoto van jou en Emma.

    En Sarah.........o, wat spannend. Een mijlpaal. Wie had nu kunnen denken dat je ineens 50 zou worden. Zoals ik naar de 70 loop. Is toch niet te bevatten?

    Maar het is wel 50 met ere, he? En 70 ook. We mogen trots zijn op onszelf, we hebben het helemaal niet slecht gedaan.

    Wat ga je toch allemaal doen met de scheppen die je verzameld hebt? Ik hoop toch wel meenemen?

    BeantwoordenVerwijderen