zondag 3 december 2023

Kuifmees, onbedoeld

We hebben het hier absoluut niet over een noodlottige gebeurtenis. Integendeel. Bij thuiskomst bleek dat een kuifmees zich aan me had laten zien. Het vogeltje zou bij een verkiezing 'Vogel Met Meest Markante Kop' zeker hoge ogen gooien. 

De plek blijft me bij - nabij het sparren- en larikssoorten deel van het bos - en zal binnenkort zeker weer bezocht worden door me. De Kuifmees als magneet. De kans is aanwezig dat ik de vogel er weer zal spotten nu ik weet dat hij er rondscharrelt, want het is een territoriaal ingesteld vliegertje. 

Op de 'per ongeluk' foto (helaas maar één) die ik maakte, is niet goed te zien hoe geniaal mooi de kuifmees oogt. Het zwart-wit getekende kopje doet het op zich al goed en dan heeft de vogel nog een extra troef, zijn opvallende spitse, driehoekige kuif. Deze kan hij bij opwinding nog verder opzetten. 
Onderzijde vuilwit, bovenzijde bruintinten. Echt een markante persoonlijkheid, die Kuifmees. 

Deze punker krijgt vanaf vandaag een mooie plek in mijn persoonlijk top-tien-vogel-dossier. ;-). Met deze uit het hart ode aan de Kuifmees blijf ik een betere foto schuldig ter onderbouwing voor zijn rebelse aantrekkelijkheid. Promised.



Zondagochtend, 3 december 2023, Hedy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten