woensdag 4 september 2024

Micha Bartelds - Hopeful


Singer-songwriter Micha Bartelds geeft met zijn nummer Hopeful het verhaal van kunstenares Gesina ter Borch (1631-1690), die in haar leven geen kunstenares kon zijn, een nieuw perspectief. Micha schreef het nummer speciaal voor het erfgoedproject 24ANNO. "Ik vind het vet dat ik nu iets mag doen met de verhalen van Zwolle. Ik zoek al zo lang naar zo’n krachtig onderwerp voor één van mijn liedjes. Ik schrijf altijd uit mijn eigen ervaring en iets verzinnen voelt niet oprecht. Maar nu je zo’n basisverhaal hebt waar nog zoveel in te vullen is, dan voelt verzinnen nodig." Micha schreef het nummer vanuit het perspectief van Moses, het broertje van Gesina ter Borch, die zijn 15 jaar oudere zus toezingt. Moses overleed in een oorlog jonge ruim twintigjarige militair. Het verlies raakte de familie - en dus ook Gesina - heel diep. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten