woensdag 21 augustus 2024

Bijna volwassen, de Putter

Bijna volwassen. Onmiskenbaar, herkenbaar aan de gele vleugelstreep. Slechts het rode gezicht ontbreekt nog. Heel vaag vormen zich al kleine vlekjes ongerept rood. 
 
Een juveniel wordt na het uitvliegen nog maximaal negen dagen door zijn ouders gevoerd. Daarna mag hij of zij het zelf doen. Deze fraaie adolescent in zijn nog incomplete bonte pak, heeft zich al van het ouderlijk gezag bevrijd. 
 
Het leuke is dat iedere ontmoeting buiten de deur met de Putter me wel weer iets nieuws brengt. Zo vloog deze fraaie Juveniel me vandaag naar Wikipedia, waarop ik las over het werk van Rafaël waarin de Putter een belangrijke symbolische plek inneemt. Daarnaast nam ik kennis van een muzikaal werk waarin de Putter zijn partijtje fluit. De Putter verdient het gewoon dat zijn bewonderaars goed en zo compleet mogelijk gedocumenteerd zijn. Ik zal de werken dus met de knappe adolescent een plek op het blog geven.

 



20 augustus 2024, Hedy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten