zondag 5 mei 2024

Koninginnenpage 4 mei 2024

In het veld liggend, schijnt het me toe dat ik me bevind in een illusoire werkelijkheid. Zacht weer, zon achter wolken, mei-zang van vogels en denkend dat een hemels leven op z'n minst dezelfde ingrediënten moet hebben voor een eerlijke ruil van het aardse voor het hemelse, op termijn. 

Een enkele vlinder laat zich zien. Voor dartele wolken is het nog te vroeg. De Citroenvlinder, een paar Witjes en twee grotere oranje exemplaren waarvan ik tot mijn spijt door afstand de identiteit niet kan vaststellen. 

En dan breekt de zon kort door en gebeurt het onvoorstelbare. 

Een Koninginnenpage komt me vergezellen. Ik geloof mijn ogen niet en met man en macht probeer ik haar drukke vliegpatronen om me heen te volgen. Ze blijft in mijn buurt. 

Ik spring op, pak de camera en neem me voor dat wat ook gebeurt, deze page in digitale vorm mee naar huis gaat. Als soort bewijsstuk van een gezonden serafijn. En het lukt. Eindelijk gunt de page zich rust. Stilzittend, opwarmend. 

Ik benader de vlinder die zich aan mij in dat grote veld niet lijkt te storen. In voorzichtigheid. Ik kan haar bekijken en uiteindelijk zelfs kort vliegend vastleggen.

De eerste page 2024. Deze 4 mei dag zal lang herinnerd blijven. Een eerste Page van het nieuwe voorjaar en de eerste Appelvink in mijn leven van nabij gespot. Een veelkleurige start van een goed aards buitenleven. 








4 mei 2024, Hedy 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten