vrijdag 31 mei 2024

Zomers Groen met het Hooibeestje

 

Vogels kijken en dan een vlinder voorbij zien komen. Een die ik niet direct herkende. Een plaatje maken biedt soms uitkomst. Ik heb de vlinder helaas onscherp vastgelegd. Zekerheid heb ik dus niet, maar ik denk aan het 'Hooibeestje'.  

Het hartchakra-groen doet me in ieder geval erg goed vandaag, na zoveel extreme bouw-stress thuis. Wat fijn dat er nog stilte-plekjes bestaan om tot rust te komen. En dat vraagt om tijd.

Valse voszegge, bruine zegge, stijve zegge, zilte zegge ... Het lijken bruine aartjes (bloei van zegge), maar ik weet het niet zeker. De natuur blijkt een oneindigheid aan soorten rijk. Niet te behappen, niet te bevatten in één mensenleven. Het leidt bij mij op momenten nog wel eens tot een 'brainfart'. Je kent het vast wel, zo'n tijdelijk, plots groot geheugenverlies. Alsof er een herstart nodig is.

31 mei 2024, Hedy 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten