woensdag 6 maart 2024

De eerste Hommel Koningin 2024

Mmm, de eerste Hommel Koningin 2024 liet zich vanmiddag in de tuin zien. En daar hoort het bijbehorend genieten bij van het heerlijk zware motorisch gezoem bij haar opstijgen, na een lui, lang opwarmen in de zon. Van Lente mag dan echt gesproken worden. 

My prayer for her: 

Dat deze Reine een bloem mag vinden voor een smakelijke energy-boost en een plek mag krijgen waar ze haar eigen volk kan stichten. Een weg te gaan.

Het gevoel bij het zien van zo'n eerste hommel in maart, mag wat mij betreft vergeleken worden met het gevoel bij het vinden van een eerste kievitsei in het jaar. Die vond ik niet, maar naast de hommel zat frappant genoeg wel een blauwzwarte houtbij. Met waarschijnlijk hetzelfde doel: Opwarmen aan de stenen van het huis.  



6 maart 2024, Hedy

3 opmerkingen:

  1. Wat goed. Ik zag er een buiten vliegen en ik zag mijn eerste vlinder. Gek he, ik hou van de winter. Maar in deze maand kan ik de lente wel uit de grond trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorig jaar had ik voor het eerst bijna geen bijen in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn... en zo blijft er altijd HOOP

    BeantwoordenVerwijderen