woensdag 6 maart 2024

Grammy Hall of Fame

Vanmorgen bij het openen van één van de MacBook mappen, zag hij zijn kans voor de vrije vlucht! De Heggenmus. Dag na dag heeft de gevleugelde ziel ten onrechte in gevangenschap gewacht. Overleefd op het vruchtvlees van de Apple. 

Dagen geleden lukte het me de grijze, solistische en in de luwte opererende mus, duidelijk zichtbaar in de top van de buurtstamboom, tegen het hemelblauw vast te leggen. Daarna ben ik mijn schat door de waan van de dag vergeten. Alsnog een plek voor zingende mus in mijn eigen Dutch Grammy Hall of Fame. 

Alsof ie gevonden móest worden. Want, Heggenmus bleek Wegge-mus. 

Ik hoop dat ie nog eens aanvliegt en voor me zingt. Het zou helemaal te gek zijn als ie over een paar maanden aanvliegt met vrouw en kuikens die hij zal voeren met spinnetjes en zaadjes uit mijn borders.


Maart 2024, Hedy




Geen opmerkingen:

Een reactie posten