zondag 11 juni 2023

Hortus Hedy (Juni 2023)

De groothandel bellen is nog niet aan de orde. Toch voel ik me rijk als in mijn eigen kweekbakjes en op de koude grond de eerste groene blaadjes en vruchtbeginsels zich laten zien. Iedere ochtend monitor ik als eerste activiteit van de dag de voortgang van alles. De adoratie in deze kent gelijkenis met die bij het bekijken van een schilderij van een grootmeester in een galerij. 

Dat uit het allerkleinste (het ogenschijnlijke niets) het allergrootste kan voortkomen, blijft wonderwerk

De basilicum is op dit moment van zó een topkwaliteit (groen, vol, stevig en geurend) dat de gedachte alleen al aan een zelfgemaakte pesto als een dwaling aanvoelt. Daarom gisteren opnieuw potjes met aarde  gevuld en van zaadjes voorzien. Het kan nog.




Frambozen in wording


Peterselie in bloei




Basilicum en Venkel




Cherrytomaat-plant in bloei




De eerste zonnebloemknop die zichzelf uitpakt, 
'June 2023' 
Een feestelijk vooruitzicht als straks de mezen erin hangen voor de smakelijke, verse pitten. 



1 opmerking:

  1. Ik vind dit ook zo leuk. Ik kijk ook iedere morgen even. Heb je geen last van slakken bij het basilicum? Dat was bij mij het geval. Daarom durf ik dit niet meer buiten te zetten. In mijn moestuinbak heb ik o.a. kruiden. misschien ga ik het nog een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen