woensdag 12 juli 2023

Pimpel in het Zonlicht





Je hebt van die dagen dat je echt wat kleur kan gebruiken. Vandaag was zo'n dag. “If there is any way to do wrong he’ll find it”!. 

Het begon in de ochtend, toen ik met mijn achterste op de rand van de eettafel leunde en de constructie van de tafel het begaf. Metaalmoeheid na vijf jaar Caribbean Corrosion. De tafel heeft meer dan twintig jaar dienst bewezen en krijgt misschien nog wel een tweede leven. Materiële schade is best te handelen.

Daaropvolgend sloeg een moordlustige Gaai een zangvogeltje nabij de vlinderstruik en tot overmaat van ramp vond ik mijn allerliefste Merula dood onder het tuinbankje. Dat hakte erin. 

En dan wordt me de Trooster gezonden: Een jonge, ietwat pluizige pimpel in de stralende zon. Nog onnozel en vol vertrouwen in de goede afloop. In een wereld verhaal gaan maken, waarvan ik de rauwheid gezien heb. 

Een beetje troost en geluk zijn onontbeerlijk. 

12 juli 2023, Hedy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten